تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 - 10:44
16 بازدید
کد خبر : 5654

۱۰ فیلم وسترن اخیراً اکران شده ای که ندیده اید؛ از The Last Manhunt تا Organ Trail

۱۰ فیلم وسترن اخیراً اکران شده ای که ندیده اید؛ از The Last Manhunt تا Organ Trail
فیلم های وسترن مدت زیادی است که در سینما حضور داشته اند. طرفداران سرسخت این ژانر عاشق اکشن عالی آن بوده و با تماشای فیلم های وسترن، به غرب وحشی که مملو از افسانه های جذاب است نگاه می اندازند. متأسفانه برای طرفداران این ژانر، وسترن‌ها در سال‌های اخیر بسیار کم شده و دیگر مانند قبل پرتولید نیستند. وقتی هم فیلم های وسترن ساخته می شوند معمولاً توجه زیادی را به خود جلب نمی کنند.

ماجراجو – بسیاری از مردم تصورات و ذهنیت هایی از قبل در مورد اینکه وسترن ها چه هستند یا می توانند باشند، دارند. آیا همه آنها درباره جنایتکاران ششلول بندی هستند که سوار بر اسب می تازند؟ نه، اما درصد زیادی از مردم چنین اعتقادی دارند.

جدیدترین فیلم های وسترن چند سال اخیر که ندیده اید

 

فیلم قاتلان ماه گل یا Killers of the Flower Moon اثر مارتین اسکورسیزی بسیار مورد توجه قرار گرفت. با این حال، طرفداران این کارگردان و ستارگانی مانند لئوناردو دی کاپریو و رابرت دنیرو که به فیلم دلبستگی دارند، تضمین کردند که این فیلم مورد توجه قرار گرفته و برخلاف دیگر وسترن های سال های اخیر، در رادار بینندگان قرار گیرد. در مورد بسیاری از فیلم‌های وسترن، اگر چه اکران می شوند اما برای صنعت سرگرمی انگار هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و آن فیلم ها خیلی زود از یاد می روند. برخی از آنها مطمئناً کم کیفیت هستند، تکرارهایی از آثار کلاسیک قدیمی این ژانر، اما برخی واقعاً عالی هستند. دلیلش هرچه که باشد، در اینجا ۱۰ وسترن منتشر شده در یکی دو سال اخیر را معرفی می کنیم که احتمالاً متوجه انتشارشان نشده اید.

جدیدترین فیلم های وسترن چند سال اخیر که ندیده اید

 

۱۰- Butcher’s Crossing (2022)

Butcher’s Crossing یک وسترن بر اساس رمانی از سال ۱۹۶۰ است. این فیلم وسترن داستان مردی به نام ویل اندروز را دنبال می کند که در سال ۱۸۷۴ زندگی می کند. ویل تحصیلات خود را در هاروارد رها کرده و به سمت شهری مرزی به نام گذرگاه قصاب در کانزاس رفته است. او رویای دیدن غرب وحشی را در سر می پروراند، و واقعاً برای این کار مصمم است. ویل که کاملاً ساده و بی تجربه است و یک تصویر ایده آلیستی از تجارت بوفالو که در این منطقه وجود دارد را در سر می پروراند، تمام پول خود را برای سفری برای دیدن یک گله بوفالو خرج می کند. این فیلم سفر ماجراجویانه او و همراهان جدیدش را دنبال می کند.

در مورد اینکه آیا این فیلم جواهری است که مردم آن را از دست داده اند یا خیر، یا اینکه فقط یک وسترن فرمولی دیگر است که تماشاگران اهمیتی به آن نمی دهند، نظرات متفاوت است. در هر صورت، گفتن اینکه این فیلم از رادار مخاطبان دور ماند نیز حق مطلب را ادا نمی کند. طبق اطلاعات باکس آفیس موجو، این فیلم کمی بیش از ۱۵ هزار دلار در سرتاسر جهان فروخت. طرفداران ژانر وسترن احتمالاً فیلم هایی با داستان های مشابه دیده اند، بنابراین حتی بازیگر شناخته شده ای مانند نیکلاس کیج نیز نتوانست توجه زیادی به این فیلم جلب کند.

جدیدترین فیلم های وسترن چند سال اخیر که ندیده اید

 

۹- The Last Manhunt (2022)

The Last Manhunt بر اساس داستانی است که تا حدی توسط بازیگر فیلم، جیسون موموآ نوشته شده است که به عنوان تهیه کننده اجرایی نیز در این وسترن حضور دارد. داستان فیلم در اوایل دهه ۱۹۰۰ اتفاق می افتد، و داستان ویلی را روایت می کند که بخشی از گروه بومی پایوت است. او عاشق زنی به نام کارلوتا می شود. با این حال، از آنجا که او عضوی از یک قبیله رقیب به نام چمهوویز است، آنها از با هم بودن منع شده اند. وقتی پدر کارلوتا با ویلی روبرو می‌شود که به‌طور تصادفی به او شلیک می‌کند، عاشق و معشوق مجبور به فرار می شوند.

اکشن. ماجراجویی. داستان عاشقانه. عناصر جذاب بسیاری در این فیلم وجود دارد، اما وسترن ها اغلب مخاطبانی خاص دارند. موموآ حضور پررنگی در فیلم ندارد، بنابراین طرفداران او نیز دلیل زیادی برای گسترش ترجیحات ژانری خود نداشتند.

در حالی که این تخیلی ترین یا به یاد ماندنی ترین وسترن نیست، اما The Last Manhunt بهتر از آن چیزی است که تصور می شود و در نتیجه تبلیغات شخص به شخص ناکافی باعث شد این فیلم وسترن از رادار مخاطبان دور بماند. این فیلم سعی نمی کند بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد. سازندگان فیلم می‌دانند که این یکی دیگر از افسانه‌های معروف پایوت در مقیاس کوچک است، و با این داستان کوچک و نه چندان باشکوه نیز مشکلی ندارند.

جدیدترین فیلم های وسترن چند سال اخیر که ندیده اید

 

۸- The Old Way (2023)

The Old Way یک وسترن جدید دیگر با بازی نیکلاس کیج است. این بار، این بازیگر نقش یک ششلول بند سابق به نام کولتون بریگز را در اواخر دهه ۱۸۰۰ به تصویر می کشد. او پس از آشنایی با همسرش، روث، سبک زندگی گذشته خود را کنار گذاشته است. کولتون اکنون یک دختر دوازده ساله دارد و به عنوان تاجر و کشاورز مشغول زندگی بی سروصدایی است. اگرچه او گذشته خود را پشت سر گذاشته است، اما قربانیان سابق اش او را فراموش نکرده اند. برادرزاده راهزنی که توسط کولتون در گذشته کشته شده به خانه او می رود و روث را به قتل می رساند. کولتون در اوج درماندگی تصمیم می گیرد به دنبال مردانی برود که مرتکب این جنایت شده اند.

شاید روایت این فیلم دلیلی بر نادیده گرفته شدن آن باشد. «یخچالی کردن» یا «زنان در یخچال» مفهومی است که وقتی یک شخصیت زن/مونث کشته می‌شود یا به طور قابل‌توجهی آسیب می‌بیند تا به یک شخصیت مرد انگیزه بدهد یا داستانی غم‌انگیز از گذشته به او بدهد به کار می رود. اینکه اینکه این چیدمان داستانی اینجا مناسب است یا نه جای بحث دارد، اما فیلم یک کیفیت خوب برای جبران آن دارد.

بروک، دختر کولتون و روث، یکی از جالب ترین شخصیت های فیلم است. او جسور و پرجرأت است و به روش جدیدش با غم و اندوه کنار می آید و در ماجراجویی های پدرش او را همراهی می کند. آیا او خوشایندترین دوران کودکی را سپری می کند؟ نه به هیچ وجه، اما شخصیتی جذاب را در داستان فیلم خلق می کند.

جدیدترین فیلم های وسترن چند سال اخیر که ندیده اید

 

۷- Terror on the Prairie (2022)

جنگ داخلی به پایان رسیده است، اما زندگی کهنه سربازی بهنام جب مک آلیستر هنوز به حالت عادی بازنگشته است. او و خانواده اش در دشت مونتانا زندگی می کنند. همسرش، هیتی، و او نظرات متفاوتی در مورد اینکه آینده خود را به کدام سو ببرند، دارند. هیتی می‌خواهد به شرق برود تا از حمایت والدینش برخوردار شود، در حالی که جب می‌خواهد مستقل زندگی کند، حتی با مشکلات و دشواری هایی که دارد. زمانی که گروهی از قانون شکنان به قلمرو این زوج حمله می کنند و سعی می کنند به خانه آنها نفوذ کنند، این دو به نقطه مشترکی می رسند.

Terror on the Prairie ممکن است به دلیل ژانر آن نادیده گرفته شده باشد. با این حال، این فیلم از اصولی استفاده می‌کند که وسترن‌ها را به آن چیزی که هستند تبدیل کرده است، اما آن‌ها را به‌ شکلی مدرن سازی می کند که همچنان مطابق با انتظارات ژانر وسترن باشد. یعنی، هیتی نقطه کانونی بزرگ داستان است، نه صرفاً به عنوان علاقه عاشقانه شخصیت اصلی داستان، بلکه به عنوان یک رقیب سرسخت که به شخصه در مقابل قانون شکنان می ایستد.

جدیدترین فیلم های وسترن چند سال اخیر که ندیده اید

 

۶- The Harder They Fall (2021)

اگر تصویرسازی های کمتر سنتی از داستان های وسترن چیزی است که مخاطبان هوس می کنند، The Harder They Fall یک گزینه عالی است. نیت لاو در یازده سالگی شاهد بزرگ‌ترین فاجعه‌ زندگی اش بوده که در آن والدینش به قتل رسیده اند. در حال حاضر، به عنوان یک بزرگسال، نیت با کشتن یکی از مردان مسئول مرگ والدینش و دزدیدن جایزه او انتقام می گیرد. اما هنوز یکی از قاتلان والدینش باقی مانده است که باید با او مبارزه کرد، مردی به نام روفوس باک، که رهبر یک باند ترسناک است. با افسران پلیس فاسد، سربازان، و بسیاری دیگر، نیت کار دشواری برای کشتن روفوس باک دارد.

یک نظر عمده که در مورد افزودن افراد رنگین پوست به فیلم های تاریخی مطرح می شود این است که چنین کاری “غیر واقعی” است. این فیلم نشان می دهد که چرا این ایده نادرست است. بیشتر شخصیت‌ها بر اساس افراد واقعی ساخته شده‌اند، کابوی‌های سیاه‌پوستی که به شکل‌گیری تصویر ماندگار غرب وحشی کمک کردند. این فیلم در اکران محدود خود در سینما عملاً فروش چندانی نداشت، اما پس از نمایش در نتفلیکس مورد توجه بیشتری قرار گرفت. در ظاهر، روایت The Harder They Fall چرخ را دوباره اختراع نمی کند، اما گنجاندن این شخصیت های کمتر شناخته شده و یک وسترن متنوع تر، باید این وسترن را در رادار بینندگان قرار داد.

جدیدترین فیلم های وسترن چند سال اخیر که ندیده اید

 

۵- Cry Macho (2021)

کلینت ایستوود در فیلم وسترن Cry Macho که بر اساس رمانی نوشته سال ۱۹۷۵ ساخته شده، بازی کرده و کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم را نیز بر عهده داشته است. مایک میلو در گذشته با تکنیک های اسب سواری خود تماشاگران را حیرت زده می کرده اما به دلیل یک آسیب دیدگی مجبور شده نمایش با اسب را کنار بگذارد. مایک توسط رئیس سابقش استخدام می شود تا پسرش رافو را در مکزیکوسیتی پیدا کرده و به تگزاس بازگرداند. زمانی که مایک در مکزیک است، متوجه می شود که رافو در حال شروع یک زندگی جنایتکارانه است و در برابر تلاش های قبلی برای برقراری ارتباط مجدد با پدرش مقاومت کرده است. رافو تنها کسی نیست که نمی‌خواهد به ایالات متحده برود. مادرش مردانی را به دنبال مایک و رافو می فرستد تا او را کنار خود نگه دارد، موضوعی که سفر آنها را پیچیده می کند.

بیشتر از صحنه‌های مبارزه و دعوا، لحظاتی که مایک و رافو با هم ارتباط برقرار می کنند، پویاترین و بهترین بخش‌های این فیلم هستند. در طول داستان می بینیم که رفته رفته آن ها دیوارهای یکدیگر را می شکنند و به قلب مشکلات جاری خود می رسند. Cry Macho فقط نیمی از بودجه ۳۳ میلیون دلاری خود فروش داشت و اصلاً در گفتمان عمومی سروصدا به پا نکرد. شاید ایستوود برای نقش مایک مناسب نبود، و او باید به جای اینکه در جلو و مرکز داستان قرار بگیرد، به یک نقش فرعی تر بسنده می کرد. با این حال، حتی با وجود نقص هایش، این فیلم آنقدر دل دارد که ارزش حداقل یک بار تماشا را داشته باشد.

جدیدترین فیلم های وسترن چند سال اخیر که ندیده اید

 

۴- Old Henry (2021)

فیلم وسترن Old Henry حول محور مردی به نام هنری می چرخد ​​که در سال ۱۹۰۶ در اوکلاهاما زندگی می کند. او پسرش وایت را پس از مرگ همسرش به تنهایی بزرگ می کند. یک روز، او و وایت، اسبی با زینی خونین و بعداً سوارش را پیدا می کنند که در کنار یک کیف پر از پول در حال مرگ است. با بردن مرد به خانه خود، آنها متوجه می شوند که این مرد به دنبال گروهی از قانون شکنان رفته است، کسانی که اکنون به دنبال او و آن کیسه پول هستند. اگرچه هنری نمی خواسته در این درگیری و منازعه دخالتی داشته باشد، اما اکنون در وسط آن گیر کرده است.

با فروش کمی بیش از ۴۰,۰۰۰ دلار در باکس آفیس، می توان به راحتی این فیلم را به عنوان یک شکست تجاری آشکار رد کرد. با این حال، این فیلم مستقل قرار نبود بزرگترین فیلم سال ۲۰۲۱ باشد. اگرچه این فیلم فروش زیادی نداشته و توجه زیادی به خود جلب نکرد، اما کسانی که آن را تماشا کردند تا حد زیادی از آن لذت بردند و بازی های خوب بازیگران و سرعت معقول روایت داستان را تحسین کردند. برخی از دوستداران وسترن پیچش های داستانی جدید و مدرن نمی خواهند و احساس کلاسیک این ژانر را ترجیح می دهند. برای آن بینندگان، Old Henry یک تجربه تماشای آشنا و راحت خواهد بود.

جدیدترین فیلم های وسترن چند سال اخیر که ندیده اید

 

۳- The Stolen Valley (2022)

فیلم وسترن The Stolen Valley بر روی یک زن مکزیکی-ناواهو به نام لوپ متمرکز است. او به عنوان مکانیک کار می کند، اما اگر بخواهد به مادرش، که سلامتش رو به افول است، کمک کند به پول بیشتری نیاز دارد. او غرورش را زیر پا می گذارد و به دنبال یافتن پدر قطع رابطه کرده و ثروتمند خود می رود تا از او کمک بخواهد. او در راه با یک دختر گاوچران یاغی آشنا می شود. لوپ با دوست جدیدش با دنیایی از افراد سرکش آشنا می شود. در کمال تعجب لوپ، این افراد جدیدی که با آنها آشنا می شود، دیدگاه های جالبی در مورد زندگی وی دارند.

فیلم های وسترن هنوز هم عمدتاً تحت سلطه شخصیت های مرد هستند. اغلب، همانطور که حتی این فهرست هم نشان می دهد، زنان بیشتر نقش شریک عشقی شخصیت اصلی یا شخصیت فرعی دیگر هستند. فیلم The Stolen Valley در یک تغییر خوشایند، دو زن کاملاً متفاوت اما به همان اندازه جذاب را در کانون اصلی داستان قرار می دهد. مطمئناً، برخی از پیام‌ها و تم‌های فیلم کمی سنگین هستند. با این حال، با این همه همگنی، دیدن یک داستان کلاسیک وسترن از زاویه ای جدید بسیار خوشایند است.

جدیدترین فیلم های وسترن چند سال اخیر که ندیده اید

 

۲- Organ Trail (2023)

فیلم Organ Trail یک وسترن ترسناک است که در اورگان تریل در دهه ۱۸۷۰ روایت می شود. اَبی یکی از دو فرزند خانواده آرچر است. او و خانواده اش کمپ زده اند و اندکی بعد زنی مجروح را در یک واگن پیدا می کنند. در ادامه همان شب، راهزنان آنها را پیدا می کنند و تمام خانواده ابی را می کشند. ابی، زن مجروح و اسب خانواده ربوده می شوند. او موفق به فرار می شود، اما مصمم است که آخرین پیوند خود با خانواده اش با بازپس بگیرد که همان اسب محبوب آنهاست.

درگیری مسلحانه، کشت و کشتار و قتل در فیلم های وسترن امری عادی است، اما تعداد کمی از این فیلم ها به طور کامل به عناصر ترسناک متمایل هستند. این فضای وسترن عرصه بسیار مناسبی برای ایجاد وحشت در بینندگان است و Organ Trail این کار را به خوبی انجام می دهد. اگرچه این ترسناک ترین فیلم ژانر وحشت یا وسترن نیست، اما نشان می دهد که ترکیب ژانرها می تواند فیلم ها را به سطوح جدیدی از جذابیت برساند. با این حال، به دلیل اکران بی سروصدای این فیلم، منطقی است که فیلمسازان در آزمایش دوباره ژانرها به این سبک مردد باشند.

جدیدترین فیلم های وسترن چند سال اخیر که ندیده اید

 

۱- Dead for a Dollar (2022)

مکس بورلوند در فیلم وسترن Dead for a Dollar یک هفت تیرکش جایزه بگیر است که تجارت خود را در ایالت نیومکزیکو انجام می دهد. او به شدت در معرض تهدید است زیرا کسی که وی او را پشت میله های زندان فرستاده و قول داده از او انتقام بگیرد، قرار است آزاد شود. با این حال، او یک کار دیگر برای انجام دادن دارد. یک تاجر می گوید که همسرش برای باج گرفتن ربوده شده و او به مکس نیاز دارد تا او را پس بگیرد. با پول، اسرار و زندگی های پیچیده و در خطر، این یکی از سخت ترین ماموریت های مکس است.

این فیلم دارای عناصری است که آن را خوشایند و باکیفیت می سازد و عناصر دیگری که آن را در قلمرو جشن چرت زدن قرار می دهد. طرفداران ژانر وسترن همیشه خلاقانه ترین داستان ها را پیش از تماشای یک فیلم به عنوان استاندارد در ذهن ندارند، با این حال، این یکی برای مدتی مسیر درستی را در پیش می گیرد. چیزی که فیلم را نجات داد، بازیگرانی هستند که به فیلم روح می بخشند. کریستف والتز، ویلیام دفو و ریچل برازناهان همگی نقش‌های مهمی در داستان دارند و نشان می دهند که چرا همگی به چنین موفقیتی در صنعت سینما دست یافته‌اند. Dead for a Dollar در اولین نمایش خود در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ سروصدای نسبی به پا کرد اما در ماه ها و سال های بعد به کلی فراموش شد.

منبع:روزیانو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.