تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 23:42
92 بازدید
کد خبر : 5457

تصاویر/ سفر به عصر قاجار؛ از عکس دسته‌جمعی تریاکی‌ها تا آرایش عروس نوجوان

تصاویر/ سفر به عصر قاجار؛ از عکس دسته‌جمعی تریاکی‌ها تا آرایش عروس نوجوان
از عکس یادگاری مقامات با یک هواپیمای آلمانی تا تصویری از چند معتاد عهد قاجار؛ با این عکس‌ها شما را به تماشای صحنه‌هایی از زندگی ایرانیان در دوران قاجار می‌بریم.

ماجراجو – در مجموعۀ «سفر به عصر قاجار» هر بار با چند عکس باکیفیت که از آرشیوهای معتبر تهیه شده‌اند، شما را به تماشای گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل می‌بریم.

این عکس‌ها را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و هر بار چیزهای تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

اولین عکس امروز تصویری است که آنتوان سوروگین (عکاس دوران قاجار) از گروهی از معتادان در حال مصرف تریاک ثبت کرده است.

1

دومین عکس حضور تعدادی از مقامات لشکری و کشوری در کنار یک هواپیمای یونکرس آلمانی را نشان می‌دهد. این از نخستین هواپیماهایی بود که در خطوط هوایی ایران به کار گرفته شد.

FS-FSA_A.4_2.12.GN.48.02

عکس سوم حضور سربازان هنگ دوم ژاندارمری تهران بر سر سفرۀ ناهار را نشان می‌دهد. این عکس را به احتمال زیاد کاپیتان یالمارسن سوئدی (موسس ژاندارمری ایران) ثبت کرده است.

032wZzaZpqQC

عکس آخر چند زن را نشان می‌دهد که در حال آراستن دختر نوجوان به زیورها و آماده کردن او برای جشن عروسی هستند. طبق آنچه در آرشیو مایرون اسمیت نوشته شده، این تصویر مربوط به یک خانوادۀ زرتشتی است.

3

منبع:فرادید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.