تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 - 12:39
121 بازدید
کد خبر : 1319

(تصاویر) جتور تراولر شاسی بلند جدید و مرموز بهمن موتور

(تصاویر) جتور تراولر شاسی بلند جدید و مرموز بهمن موتور
شنیده ها حاکی از آن است که بهمن موتور قصد دارد جتور تراولر را به بازار ایران بیاورد. این خودرو قرار است بصورت وارداتی عرضه شود و بزودی اولین نمونه های آن به ایران خواهد رسید.

شنیده ها حاکی از آن است که بهمن موتور قصد دارد جتور تراولر را به بازار ایران بیاورد. این خودرو قرار است بصورت وارداتی عرضه شود و بزودی اولین نمونه های آن به ایران خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری ماجراجو، همکاری بهمن موتور و جتور از مونتاژ فیدلیتی پرایم آغاز شد و شنیده ها حاکی از آن است که این همکاری قرار است گسترده تر شود. قبل تر از حضور فیدلیتی پرستیژ (نسخه ایرانیزه جتور X70 پلاس) و فیدلیتی XB1 (نسخه ایرانیزه جتور X1) در خبرها گفتیم و حالا اطلاعات جدیدی که به اسب بخار رسیده نشان می دهد بهمن موتور برنامه دارد تا جتور تراولر را به ایران بیاورد. بر اساس اطلاعات موجود عرضه تراولر بصورت وارداتی خواهد بود و فعلا برنامه ای برای مونتاژ این خودرو وجود ندارد.

جتور تراولر شاسی بلند جدید و مرموز بهمن موتور

طراحی جتور تراولر

این خودرو ابتدا با نام جتور T-1 معرفی شد و پس از آن نام تراولر برای آن در نظر گرفته شد. یک SUV آفرودی که بازار هدف جوانان را دنبال می کند و آخرین عضو سبد محصول جتور است که این روزها با سرعت زیادی گسترش پیدا کرده است. این خودرو بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان خودرو هیجان انگیزترین خودروی جتور و حتی گروه چری محسوب می شود چراکه اولین بار است که جتور پا به سگمنت SUV های آفرودی می گذارد. ظاهر این خودرو بسیار شبیه به فورد برانکو است. گریت وال قبلا با طراحی تانک ۳۰۰ نشان داد که چینی ها هنوز خوب می توانند در طراحی کپی برداری کنند و این قضیه برای تراولر هم صادق است. استایل باکسی یا جعبه ای با طراحی خشن ترکیب شده و ظاهر جذابی را برای این شاسی بلند چینی رقم زده است.

جتور تراولر شاسی بلند جدید و مرموز بهمن موتور

در جلو هر چراغ از ۶ یونیت ال ای دی تشکیل شده و طراحی خاصی دارد که قبل تر در دیگر چینی ها ندیده بودیم و باز هم چراغ های ال ای دی دیگری را روی سپر دارسم که بصورت دوگانه در دو طرف قرار گرفته اند. سپر، رینگ ها و لبه های گلگیرها با رنگ مشکی طراحی شده و این باعث شده تا ظاهری اسپرت را در این خودرو داشته باشیم. در کنار برجستگی را در قسمت گلگیرهای جلو و عقب می بینیم که باعث شده خودرو پهن تر و عضلانی تر بنظر برسد. باربند و رکاب هم در این SUV طراحی خاص و جالبی دارد و در عقب محفظه مکعبی زاپاس ظاهر جذابی را به جتور تراولر داده است. درب عقب بصورت یکطفه باز می شود و دو نسخه ۵ و ۷ نفره را برای این خودرو ارائه می شود که البته نسخه ۷ نفره هنوز به بازار نیامده است. در مجموع طراحی جتور تراولر نسبت به آنچه در دیگر SUV های مونتاژی دیده بودیم بسیار متفاوت است و بنظر می رسد در بازار تشنه به SUV این خودرو بتواند خیلی زود تقاضای زیادی داشته باشد.

جتور تراولر شاسی بلند جدید و مرموز بهمن موتور

کابین و امکانات جتور تراولر

در داخل اولین چیز که توجه شما را جلب می کند طراحی خاص و بیضی فرمان است که باز هم در چینی های دیگر بازار ندیده بودیم. دریچه های تهویه در کناره ها عمودی هستند و در وسط افقی طراحی شده اند. یک صفحه نمایش بزرگ در مرکز سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و جلوآمپر هم دیجیتال طراحی شده است. به سبک آفرودی های برتر این رده دستگیره ها را روی داشبورد مرکزی و کنار درها می بینم و کلیت طراحی جذاب و متفاوت است. هنوز مشخص نیست که جتور تراولر با کدام تیپ به بازار ایران می آید اما در نسخه فول این خودرو امکانات خوبی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، گرم کن و سردکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه عقب، پورت شارژ برای سرنشینان عقب، برق ۲۲۰ ولت در عقب خودرو، دسته دنده الکترونیکی، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای و… را دارد.

بیشتر بخوانید: (تصاویر) همه چیز درباره شاهین پلاس؛ سدان جدید سایپا با ظاهری قدیمی

مشخصات فنی جتور تراولر

جتور تراولر در تیپ های مختلف به دو پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه پلاگین هیبرید مجهز می شود. نسخه پایه پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو را دارد که توان تولید نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از این طریق به وسیله جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چهار چرخ منتقل می شود. نسخه دیگر به پیشرانه ۲ لیتر توربو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۶۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را دارد و انتقال قدرت بوسیله جعبه دنده ۸ سرعته AT انجام می شود. نسخه پلاگین هیبرید هم یک موتور ۱.۵ لیتر توربو به همراه یک موتور برقی را داردکه خروجی های ۳۲۶ اسب بخار و ۵۶۵ نیوتن متر را ثبت می کند. دقت کنید در تمامی نسخه های ذکر شده انتقال قدرت به تمام چرخ ها انجام می شود.

جتور تراولر شاسی بلند جدید و مرموز بهمن موتور

احتمالا نسخه ای که به ایران می آید نسخه ۲ لیتری با جعبه دنده AT است که هم با سلیقه آفرودی بازار ایران مطابقت دارد و هم خروجی های قابل قبولی را نسبت به رقبا ارائه می دهد.

زمان عرضه و قیمت جتور تراولر

بر اساس شنیده ها محموله این خودرو در راه ایران است اما همچنان مشکلات مربوط به تخصیص و تامین ارز برای واردات خودرو پابرجاست.

جتور تراولر شاسی بلند جدید و مرموز بهمن موتور

در خصوص قیمت هم حالا نمی توان اظهار نظری کرد اما مشخص است که جتور تراولر با توجه به سگمنت جزو وارداتی های گران قیمت چینی خواهد بود.

منبع: اسب بخار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.