تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 23:39
271 بازدید
کد خبر : 4799

تصاویر/ چهره واقعی کوروش هخامنشی از نظر هوش مصنوعی

تصاویر/ چهره واقعی کوروش هخامنشی از نظر هوش مصنوعی
هوش مصنوعی به تازگی تصاویری چهره واقعی کوروش هخامنشی در چهار جهت با جزئیات دقیق ارائه کرده است.

به گزارش ماجراجوالبته هوش مصنوعی براساس داده های موجود در وب چهره کوروش هخامنشی را طراحی کرده است. بنابراین نباید این انتظار را داشت که صد در صد طراحی اش درست باشد.تصاویر/ چهره واقعی کوروش هخامنشی از نظر هوش مصنوعی

از نظر ظاهری، هیچ نقاشی مستندی از کوروش هخامنشی باقی نمانده است. اما بر اساس توصیفات و مطالعات تاریخی، وی قد بلند، قوی و با شکوه وصف شده است. از نظر چهره واقعی کوروش نیز، او پوستی سرخ و چشمانی آبی داشت. همچنین موهایش را به صورت بلند و زیبا آراسته می کرد.

تصاویر/ چهره واقعی کوروش هخامنشی از نظر هوش مصنوعی

کوروش دوم که با نام کوروش بزرگ یا کوروش کبیر نیز شناخته می‌شود. بنیان‌گذار و نخستین شاه شاهنشاهی هخامنشی بود که به مدت ۳۰ سال. بین سال‌های ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد بر نواحی گسترده‌ای از آسیا حکومت می‌کرد.

تصاویر/ چهره واقعی کوروش هخامنشی از نظر هوش مصنوعی

کوروش در استوانه‌اش، خودش را «فرزند کمبوجیه، شاه بزرگ انشان، نوادهٔ کوروش، شاه بزرگ انشان. نوادهٔ چیش‌پیش، شاه بزرگ انشان، از خانواده‌ای که همیشه پادشاه بوده‌است» معرفی می‌کند.

تصاویر/ چهره واقعی کوروش هخامنشی از نظر هوش مصنوعی

به گفتهٔ هرودوت، کوروش نسب شاهانه داشته‌است و به‌جز کتسیاس. دیگر نویسندگان یونانی، ماندانا، دختر آستیاگ را مادر کوروش دانسته‌اند. تاریخ نویسان گزارش داده‌اند که کوروش حاصل ازدواج کمبوجیه یکم و ماندانا بوده‌است. برخی از مورخان امروزی این روایت را معتبر می‌دانند.

بیشتر بخوانید: ۵ حقیقت جذاب درباره برجسته‌کاری‌ های تخت‌جمشید

اما برخی دیگر اعتقاد دارند که رواج این روایت ریشه‌های سیاسی داشته‌است. هدفش هم این بوده که از بنیان‌گذار شاهنشاهی هخامنشی، مردی نیمه‌مادی بسازد. تا مادها را با فرمانروایی پارس‌ها آشتی دهد. از همین رو اصولاً رابطه‌ای بین ماندانا دختر آستیاگ و کوروش قائل نیستند. و آن را افسانه می‌دانند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.