تاریخ انتشار : دوشنبه 15 خرداد 1402 - 10:39
103 بازدید
کد خبر : 4231

عکس/ این پنج خواننده ایرانی مشهور جوانمرگ شدند

عکس/ این پنج خواننده ایرانی مشهور جوانمرگ شدند
شهرام کاشانی ششم مرداد ماه امسال دیده از جهان فرو بست و به لیست بلندبالای خواننده‌های جوانمرگ ایرانی پیوست.

ماجراجو – تابستان ۱۴۰۰ هم با مرگ یک خواننده محبوب و البته جوان همراه بود. «شهرام کاشانی» که برخی از آهنگ‌هایش مثل «نازی جون» و «دختر بندری» برای خیلی از ایرانی‌ها خاطره‌انگیز بود ششم مرداد ماه امسال دیده از جهان فرو بست و به لیست بلندبالای خواننده‌های جوانمرگ ایرانی پیوست

ناصر عبداللهی

ناصر عبداللهی یکی از خوانندگان نسل اول پاپ بود که در میانه دهه هفتاد شمسی و با تحولات سیاسی رخ داده وارد عرصه موسیقی شد.

این پنج خواننده ایرانی مشهور جوانمرگ شدند

او و هم نسل‌هایش تکانی اساسی به عرصه موسیقی پاپ داخلی ایران دادند و ذائقه عمومی را تغییر دادند. برخی از آهنگ‌های عبداللهی در میان مردم بسیار محبوب بود و بارها و بارها هم از صداوسیما پخش می‌شد. ناصر عبدالهی وقتی آذر ماه سال ۸۵  از دنیا رفت ۳۶ سال داشت. علت مرگ او هیچگاه به درستی اعلام نشد تا اینکه ۱۳ سال بعد، رسانه‌ها و بعضی خبرنگارها خبر دادند که ناصر عبداللهی به دلیل خواندن قطعه «یا فاطمه بنت نبی»  به دست گروه‌های تندرو کشته شده.

مرتضی پاشایی

ماجرای شهرت «مرتضی پاشایی» به قبل و بعد از مرگش تقسیم می‌شود. او وقتی در دهه هشتاد در موسیقی ایران فعالیت می‌کرد به اندازه کافی شناخته شده بود و گروه طرفداران خودش را داشت.

این پنج خواننده ایرانی مشهور جوانمرگ شدند

اما مرگش و تشییع جنازه بسیار شلوغش بسیاری را شوکه و شهرت او را دو چندان کرد. در روزهای بعد از مرگ پاشایی هواداران او حتی در کابل و هرات هم با روشن کردن شمع به سوگواری برای او پرداختند.

مرتضی پاشایی که زمان مرگ ۳۰ سال داشت، سال ۹۳ به علت سرطان معده از دنیا رفت و مزارش در بهشت زهرا تا مدت‌ها محل جمع شدن هوادارانش بود.

بیشتر بخوانید: نظر حیرت آور هوش مصنوعی درباره صدای واقعی محسن چاوشی

حامد هاکان

اواسط دهه هشتاد که انتشار قطعه‌های موسیقی زیرزمینی دو صدایی به شدت طرفدار داشت یک اسم زیاد شنیده می‌شد: «حامد هاکان».

نام حامد هاکان با محسن چاوشی پیوند خورده بود که در آن زمان چند قطعه را با هم اجرا کرده بودند و در میان مردم به شدت محبوب بود.

حامد هاکان در مهر ماه سال ۹۶ و در ۳۴ سالگی به دلیل ایست قلبی از دنیا رفت. در مراسم خاکسپاری او رسانه‌ها فهمیدند که حامد هاکان پسر یکی از امام جماعت‌های معروف شهر ری یعنی آیت‌الله محمدعلی ذاکری بود.

بهنام صفوی

«بهنام صفوی»‌ یکی دیگر از خواننده‌های پرطرفدار سال‌های اخیر هم به دلیل ابتلا به تومور مغزی در سن ۳۶ سالگی از دنیا رفت. خانواده‌ و دوستداران بهنام برای زنده ماندنش تلاش زیادی کردند.

او حتی به بیمارستان هانوفر آلمان انتقال داده شد تا توسط پروفسور سمیعی جراحی شود اما همه این تلاش‌ها بی نتیجه بود و او در اردیبهشت ماه سال ۹۸ از دنیا رفت.

این پنج خواننده ایرانی مشهور جوانمرگ شدند

شهرام کاشانی تنها خواننده این لیست است که در اثر ابتلا به کرونا جوانمرگ شده!

شهرام کاشانی

اوایل دهه هفتاد، شهرام کاشانی با ترانه‌های شش‌وهشتی و موزیک ویدیوهای متفاوتش بین خواننده‌های لس‌آنجلسی معروف شد. ترانه «نازی جون» و «دختر بندری» آن سال‌ها در بیشتر عروسی‌ها و جمع‌های شاد پخش می‌شد. شهرام سال‌ها به الکل اعتیاد داشت و چند سالی بود در استانبول زندگی می‌کرد.

۶ سال قبل فیلمی از او در خیابان‌های استانبول پخش شد که به دلیل وضع نامساعدش سر و صدای زیادی به پا کرد. او از چند وقت قبل به علت بیماری کبدی در یکی از بیمارستان‌های ترکیه بستری بود که همان‌جا به کرونا مبتلا شد و در نهایت ۶ مرداد امسال در سن ۴۸  سالگی از دنیا رفت.

منبع: پنشتا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.