تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 14:39
36 بازدید
کد خبر : 3112

اسب آبی عامل مرگ یک نوزاد؛

این حیوان کشنده‌ترین پستاندار جهان است!

این حیوان کشنده‌ترین پستاندار جهان است!
بر اثر واژگونی یک قایق در جنوب مالاوی یک کودک یک ساله کشته و 23 نفر مفقود شده اند. علت واژگونی برخورد قایق با یک اسب آبی اعلام شده است.

ماجراجو – این قایق مملو از روستاییانی بود که برای کار در مزارع خود از رودخانه شایر عبور می‌ کردند و به دلایلی که مشخص نیست یک اسب آبی به قایق آنان حمله کرد. در مجموع ۱۴ نفر موفق شدند از طریق شنا خود را به نقاط امن برسانند یا توسط روستاییان دیگری که برای کمک به داخل رودخانه پریدند نجات پیدا کردند. با این وجود، آنان نتوانستند تنها کودک داخل قایق را نجات دهند. جسد کودک توسط واحد دریانوردی پلیس کشف شد. این حادثه در منطقه دورافتاده نسانجی در جنوب مالاوی و در نزدیکی مرز موزامبیک رخ داد. رودخانه شایر زیستگاه شمار زیادی اسب‌ آبی و کروکودیل است با این وجود، حادثه روز دوشنبه اتفاق بسیار نادری است.

این حادثه مجددا توجهات را به خطرات برخورد انسان و اسب آبی جلب کرده است. به گزارش “نشنال جئوگرافیک” در حالی که اسب های آبی اغلب مورد تحسین قرار می ‌گیرند و در برخی از باغ‌ وحش‌ ها به عنوان یک حیوان ستاره ای و جاذبه ای برای بازدید کنندگان قلمداد می شوند یکی از کشنده ترین پستانداران جهان نیز توصیف شده اند که می توانند یک قایق را با آرواره های شان از وسط قطع کنند.

اسب آبی حیوان کشنده‌ترین پستاندار جهان است!

اسب‌های آبی در قاره افریقا بیش از سایر حیوانات بزرگ باعث مرگ و میر انسان ها نمی شوند اما ضربه های ناشی از گاز گرفتن و زیر پا گذاشتن آن حیوانات در جریان حمله می تواند منجر به وارد شدن صدمات جدی انسانی و حتی مرگ انسان ها شود. “لوکران تریل” مدرس دانشگاه لیدز در بریتانیا می گوید: “بسیاری از حملات در مناطقی رخ می دهند که انسان ها در شب با اسب های آبی برخورد می کنند. آن هنگام زمانی است که اسب های آبی آب را برای چریدن ترک می کنند.

بیشتر بخوانید: ویدئو/ بلایی که مرغ خشمگین بر سر یک شاهین آورد

او می افزاید: “جایی که افراد در نزدیکی رودخانه‌ ها یا دریاچه‌ ها به کشاورزی و ماهیگیری می ‌پردازند و اسب‌ های آبی در آن رودخانه‌ ها زندگی می ‌کنند احتمال مواجهه و برخورد وجود دارد. پیش تر مواردی برای مثال، بلعیدن محدود یک کودک نوپا توسط یک اسب ابی گزارش شده بود اما آن کودک پسر جان سالم به در برد”.

اگرچه اسب‌های آبی گیاهخوار هستند اما می توانند تا ۴.۲ متر طول و تا چهار تن وزن داشته باشند. اسب های آبی در سراسر زیستگاه خود از جنوب صحرای آفریقا گرفته تا برای ماهیگیران در سنگال و برای یک کودک نوپا در اوگاندا و برای مردم محلی و گردشگران در کنیا دردسرساز بوده و به آنان حمله می کنند. اسب های آبی حتی در کلمبیا نیز دردسرساز شده اند. پس از آن که “پابلو اسکوبار” سلطان مواد مخدر چهار اسب آبی را به باغ وحش های خصوصی اش در کلمبیا در دهه ۱۹۸۰ میلادی برده بود مقام های آن کشور را در تلاش برای کنترل بزرگترین گونه مهاجم جهان قرار داد.

مقام های مالاوی می گویند که مردم محلی به آنان گفته اند اسب های آبی اغلب مشکلاتی را برای شان ایجاد می کنند. آنان از مقام های مسئول خواسته اند برخی از آن حیوانات را به مکان دیگری انتقال دهند. “هانا لیسی” دانشجوی دکترا در دانشگاه لیدز که در حال مطالعه اکولوژی فضایی این حیوان است می گوید که اسب های آبی نر به شدت رد قلمروی آبی به سر می برند و قایق ها ممکن است باعث تحریک آنان به حمله شوند چرا که وجود قایق را به مثابه یک تهدید قلمداد می کنند.

اگر در قلمرویی قرار دارید که اسب آبی در آنجا وجود دارد توصیه این است که هرگز بین آن حیوان و آب قرار نگیرید زیرا اسب های آبی آب های عمیق را به مثابه پناهگاه خود قلمداد می کنند و دوست ندارند چیزی بین آنان و احساس امنیت شان قرار گیرد.

هم چنین، اگر با قایق سفر می کنید برای مثال با کوبیدن پاروها به کنار قایق به اندازه کافی به اسب آبی زمان لازم برای دور شدن از مسیر را بدهید. به طور خاص اسب های آبی مادر از فرزندان شان محافظت می کنند.

تریل می گوید اقدامات ساده ای وجود دارد که افرادی که با اسب های آبی در محیطی مشترک قرار دارند می توانند انجام دهند مانند قرار دادن موانع یا سنگرها در اطراف محصولات یا ترک مناطق تعیین ‌شده برای استفاده حیوانات اما او هشدار می دهد که درگیری بین انسان ها و اسب های آبی به این زودی ها پایان نخواهد یافت.

متاسفانه بخش عمده ای از جمعیت در کشورهایی مانند مالاوی فقیر هستند و به منظور امرار معاش به ماهیگیری و صیادی وابسته می باشند. اغلب بهترین مکان ها برای کشت محصولات کشاورزی یا فضاهایی همراه با فرصت برای ماهیگری محل زندگی اسب های آبی می باشند.

منبع: فرارو

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.