تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1402 - 11:39
39 بازدید
کد خبر : 4538

ویدئو/ کشف سکه‌ های طلا متعلق به دوران خلفای عباسی

ویدئو/ کشف سکه‌ های طلا متعلق به دوران خلفای عباسی
سکه‌های یافت شده متعلق به سده نهم میلادی یعنی دوران خلفای عباسی است. تعداد سکه‌ها 425 قطعه است که همگی از طلای ناب 24 قیراطی هستند.

به گزارش ماجراجو یک ظرف گلی قدیمی حاوی صدها سکه طلا مربوط به بیش هزار سال پیش در اسرائیل کشف و از زیر خاک بیرون آورده شد.

مقامات رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کردند این گنجینه باستانی ارزشمند شش روز پیش یعدر منطقه‌ای پیدا شده که قرار است محله جدیدی ساخته شود و چند تن از نوجوانان داوطلب در آنجا مشغول کاوش‌های پیش از ساخت و ساز بوده‌اند.

کشف سکه‌های طلا متعلق به دوران خلفای عباسی

لیات نداف زیو مسئول کاوش‌های باستانی منطقه، در مورد این کشف شگفت‌انگیز گفت: فردی در هزار و صد سال پیش این سکه‌ها را در زمین پنهان کرده تا بعد دوباره به سراغ آن بیاید و حتی ظرف با یک میخ ثابت کرده تا جابجا نشود، اما معلوم نیست چرا دیگر به سراغ آن نیامده و هر چه ما در این زمینه بگوییم، فعلا فقط حدس و گمان است.

کشف سکه‌های طلا متعلق به دوران خلفای عباسی

سکه‌های یافت شده متعلق به سده نهم میلادی یعنی دوران خلفای عباسی است. تعداد سکه‌ها ۴۲۵ قطعه است که همگی از طلای ناب ۲۴ قیراطی هستند.

یک عتیقه‌شناس اسرائیلی به نام رابرت کول گفته است که ارزش این سکه‌ها در زمان خودش هم بسیار زیاد بوده و مثلا یک فرد با این مقدار پول می‌توانسته یک خانه بسیار مجلل در فسطاط مصر، شهر پولدار آن زمان برای خودش بخرد.

بیشتر بخوانید: عکس/ عکسی زیرخاکی از مادر مظفرالدین شاه قاجار

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.