تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 - 13:39
224 بازدید
کد خبر : 1328

(تصاویر) چری اومودا C3، ام وی ام X33 کراس جدید بازار ایران

(تصاویر) چری اومودا C3، ام وی ام X33 کراس جدید بازار ایران
کمپانی چری و شریک ایرانی‌اش، مدیران خودرو، قصد دارند چری اومودا C3 را به نام ام وی ام X33 کراس روانه بازار ایران کنند.

طی سفر چند تن از خبرنگاران حوزه خودرو به چین و شهر ووهو، مشخص شد کمپانی چری و شریک ایرانی‌اش، مدیران خودرو، قصد دارند چری اومودا C3 را به نام ام وی ام X33 کراس روانه بازار ایران کنند.

به گزارش پایگاه خبری ماجراجو – همچون سال های گذشته، مدیران خودرو قصد دارد سبد محصولات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به بازار جهانی به‌روزرسانی کند. بر همین اساس، این شرکت به‌زودی نسخه فیس لیفت ام وی ام X22 پرو را با نام ام وی ام X33 کراس در ایران تولید و عرضه می نماید.

ام وی ام X22 از همان ابتدای عرضه در ایران به دلایلی همچون برخورداری از سگمنت کراس اوورهای کوچک، طراحی منطقی و اصولی و همچنین مواردی مانند امکانات مناسب، به خوبی توانست حاشیه امنی را در زمینه فروش برای خود و شرکت مدیران خودرو دست و پا کند و افرادی که به خرید جک S3 با ظاهر نامأنوسش علاقه ای نداشتند، به سرعت به سراغ X22 می آمدند. با عرضه نسخه X22 pro به بازار، طراحی این خودرو، چه در بخش ظاهری و چه در بخش کابین، دست‌خوش پیشرفت چشم‌گیر و قابل توجهی شد و به این ترتیب، همچنان از جمله کراس اوورهای به نسبت خوش فروش در بازار ایران به حساب می آید.

چری اومودا C3، ام وی ام X33 کراس جدید بازار ایران

تولد ام وی ام X33 کراس

با قطع تولید X33، که به نوعی گاو شیرده مدیران خودرویی ها به حساب می آمد، این شرکت همواره به دنبال ایجاد یک جایگزین برای این خودرو بود و در این بین حتا عرضه X55 پرو نیز نتوانست خلأ X33 را پر کند. به این ترتیب، مدیران خودرو این بار به سراغ نسخه فیس لیفت X22 پرو رفته است. این خودرو به تازگی توسط کمپانی چری معرفی شده است و نام آن برای بازارهای هدف چری، همچون روسیه، اومودا C3 خواهد بود، اما این خودرو در ایران با برند MVM و تحت نام ام وی ام X33 کراس عرضه می شود.

طراحی ظاهری ام وی ام X33 کراس

در بخش طراحی، جلوپنجره این خودرو از نظر فرم ظاهری و گرافیک داخلی شباهت غیرقابل انکاری با اومودا ۵ دارد و ترکیب آن با چراغ ها نیز مجدداً شما را به یاد اومودا ۵ یا همان فونیکس FX مدیران خودرو می اندازد. در نمای عقب نیز از المان چراغ های به هم پیوسته استفاده شده است. در نمای کناری هم سعی شده است با اضافه کردن طرح دایاموند یا دراگون به آینه های کناری و نیز استفاده از دو خط رنگی در بخش رکاب و روف رک ها، چهره اومودا C3 نسبت به تیگو ۲ پرو یا همان X22 پرو خودمان، کمی متفاوت باشد. باقی قسمت های خودرو به خصوص بخش های کلیدی نظیر درها، طراحی کل درِ صندوق، ستون ها، سقف و… نسبت به ام وی ام X22 پرو که در چین با نام چری تیگو ۳X  یا تیگو ۲ پرو شناخته می شود، دست نخورده باقی مانده اند.

چری اومودا C3، ام وی ام X33 کراس جدید بازار ایران

داخل X33 کراس چه خبر است؟

با نگاهی به تصاویر منتشرشده از داخل کابین این خودرو با تفاوت‌ های فاحشی مواجه می شویم. به طور کلی می‌توان گفت، کراس اوور جدید مدیران خودرو از فضای داخلی متفاوتی نسبت به ام وی ام X22 پرو بهره می گیرد.

سیستم مالتی مدیای خودرو درست در راستای کلاستر آن قرار گرفته است و به نوعی، طراحان چری سعی داشته اند حس و حال کلاستر و مانیتور یکپارچه را برای این کراس اوور ایجاد کنند.

چری اومودا C3، ام وی ام X33 کراس جدید بازار ایران

طراحی پوسته داشبورد نیز کاملاً متحول شده است و با X22 پرو تفاوت های بسیاری دارد.

در جای‌جای کابین این خودرو شاهد به‌کارگیری همان طرح الماس‌گونه هستیم؛ به طور مثال، این طرح در بخش رودری ها، نوار میانی داشبورد و… به‌کار رفته است. به نظر می رسد طراحان چری با این کار قصد داشته اند اومودا C3 را لوکس تر از آن چه است به نمایش درآورند.

چری اومودا C3، ام وی ام X33 کراس جدید بازار ایران

همچنین X33 کراس دارای آپشن ها و امکانات افزوده شده ای نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، کلاستر دیجیتالی، شارژر وایرلس و ایربگ های کناری خواهد بود.

مشخصات فنی

در بخش فنی از پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ ام وی ام X22 پرو همچنان در این نسخه نیز مورد استفاده قرار گرفته، با این تفاوت که خروجی آن کمی تغییر کرده است.

چری اومودا C3، ام وی ام X33 کراس جدید بازار ایران

این پیشرانه اکنون قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۱۲ اسب بخار (۱۰ اسب بخار نسبت به X22 پرو بیش تر) و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر است و یک گیربکس CVT  با تعویض مصنوعی ۹ سرعته وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد.

چری اومودا C3، ام وی ام X33 کراس جدید بازار ایران

گونه دوم از X33 کراس هم به همان پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و جعبه دنده ۵ سرعته دستی مجهز خواهد بود.

قیمت X33 کراس

به نظر می رسد کراس اوور جدید مدیران خودرو با محدوده قیمتی حدود یک میلیارد تومان در سال جاری معرفی و سپس به بازار عرضه شود.

منبع: اسب بخار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.