تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 - 9:39
91 بازدید
کد خبر : 2258

سوبا M4؛ قیمت و مشخصات کامل مینی‌ون هفت‌نفره فرداموتورز

سوبا M4؛ قیمت و مشخصات کامل مینی‌ون هفت‌نفره فرداموتورز
فرداموتورز اواخر اسفند پارسال پیش‌فروش تعداد محدودی از سوبا M۴ را با قیمت شگفت‌انگیز دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون انجام داد و حالا همین مدل‌ها را در بازار آزاد نزدیک سه میلیارد می‌فروشند.

به گزارش ماجراجو – سوبا M4 یکی از سه محصول فرداموتورز در مرحله جدید فروش یکپارچه خودرو است. قرار است به‌جز فردا T۵ و فردا SX۵ اردیبهشت امسال M4 برای اولین بار از طریق سامانه یکپارچه در دسترس خریداران قرار بگیرد. البته فرداموتورز اواخر اسفند پارسال پیش‌فروش تعداد محدودی از سوبا ام فور را با قیمت شگفت‌انگیز دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون انجام داد و حالا همین مدل‌ها را در بازار آزاد نزدیک سه میلیارد می‌فروشند. به‌این ترتیب با یکی از گران‌ترین محصولات مونتاژی سروکار داریم که در دسته مینی‌ون‌های هفت‌نفره قرار می‌گیرد. سوبا M4 با موتور ۱.۵ لیتر توربو و امکانات خاصی مثل ماساژور و تنطیم ارتفاع فرمان راهی بازار شده است.

۱- قیمت سوبا M4 در کارخانه؛ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون

فرارو نوشت: قیمت سوبا ام فور در کارخانه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. فرداموتورز ز اواخر اسفند پارسال برای اولین بار فروش M4 را کلید زد و برای آن رقم دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را تعیین کرد. با اینکه اسم سوبا M4 در فهرست جدید خودرو‌های مونتاژی شورای رقابت دیده نمی‌شود، اما باید آن را گران‌ترین محصول فعلی فرداموتورز ز بدانیم. چون تا اسفند پارسال و قبل از ماجرای قیمت‌گذاری شورای رقابت، فرداموتورز ز قیمت T۵ را یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان تعیین کرده بود و بابت فردا SX۵ حدود ۹۹۰ میلیون تومان دریافت می‌کرد.

۲- قیمت سوبا در بازار آزاد؛ تقریبا سه میلیارد

M4 اواخر پارسال برای اولین بار از طرف فرداموتورز ز پیش‌فروش شد و حالا در پلتفرم‌های خریدوفروش اولین نسخه‌های این محصول به‌چشم می‌خورند. اغلب فروشنده‌ها، چون هنوز قیمت دقیقی از سوبا M4 ندارند به‌گذاشتن عبارت توافقی در کادر مربوط به قیمت بسنده کردند. اما بین همین آگهی‌ها، موردی وجود دارد که مربوط به یکی از نمایشگاه‌های تهران است. سوبا M4 را با قیمت سه میلیارد تومان برای فروش گذاشته است. اگر فرض کنیم سایر فروشنده‌ها هم در همین محدوده قیمت برای سوبا M4 دنبال مشتری باشند. آن وقت تفاوت قیمت سوبا در کارخانه و بازار به ۷۰۰ میلیون می‌رسد و معادل ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

۳- مشخصات فنی سوبا؛ موتور ۱.۵ لیتری با گیربکس هفت سرعته

سوبا ام فور اصطلاحا یک مینی‌ون است که فرداموتورز آن را با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو راهی بازار کرده است. موترو سوبا M4 می‌تواند نهایتا ۲۸۵ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و قدرتی معادل ۱۹۵ اسب‌بخار تولید کند. گفته می‌شود سوبا M4 در بهترین حالت سرعتی معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و سرعت آن ظرف ۱۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره میزان مصرف سوخت مینی‌ون جدید بازار وجود ندارد و فقط می‌دانیم ظرفیت باک آن روی کاغذ ۵۵ لیتر است. از نظر ظاهری طول سوبا M4 به حدود چهار متر و ۸۵ سانتی متر می‌رسد. عرض آن یک متر و ۹۰ سانتی متر است و ارتفاع آن معادل یک متر و ۷۰ سانتی‌متر است و وزن این خودرو به هزار و ۷۱۵ کیلو رسیده است.

مشخصات فنی سوبا M4 در یک نگاه

حجم موتور ۱.۵ لیتر توربوشارژ
گشتاور خروجی ۲۸۵ نیو‌تن‌متر
قدرت ۱۹۵ اسب‌بخار
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۱۱ ثانیه
حجم باک ۵۵ لیتر

۴- امکانات سوبا M4 ؛ از ماساژور تا قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان

سوبا ام فور ذاتا یک مینی‌ون هفت‌نفره است. همانطور که از تصاویر آ« پیداست، صندلی‌های ردیف سوم برخلاف صندلی‌ها ر‌دیف دوم، به‌صورت یکپارچه و اصطلاحا نیمکتی طراحی شده که البته تنظیم آن به‌شکل دستی انجام می‌شود. در خود سایت فرداموتورز مهمترین امکانات سوبا ام فور را تنظیم ارتفاع فرمان، سقف پانوراما، ماساژور صندلی‌های جلو، دروبین ۳۶۰ درجه و دوربین ثبت وقایع. استارت دکمه‌ای، نمایشگر ۱۰ اینچی، کروز کنترل و اتوهولد نوشتند. از طرفی صفحه‌کیلومتر دیجیتالی. کنسول میانی برای ردیف‌های اول و دوم، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی‌ها، برف‌پاک‌کن اتومات. تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو و سیستم هشدار برای حرکت بین خطوط جزو سایر امکانات محصول جدید فرداموتورز به‌حساب می‌آیند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.