تاریخ انتشار : جمعه 8 اردیبهشت 1402 - 9:39
107 بازدید
کد خبر : 402

عکس/ چانگ شی چگونه خطرناک‌ترین دزد دریایی تاریخ شد؟

عکس/ چانگ شی چگونه خطرناک‌ترین دزد دریایی تاریخ شد؟

چانگ شی، به عنوان یکی از خطرناک‌ترین دزدهای دریایی تاریخ، در قرن هفدهم میلادی در آسیای جنوب شرقی فعالیت می‌کرد. به گزارش گروه تاریخ ماجراجو –  او به عنوان شاه دریا شناخته می‌شد و به تنهایی مسئول حمله به بیش از ۳۰۰ کشتی و کشتار بیش از ۴۰ هزار نفر بود. چانگ شی در سال

چانگ شی، به عنوان یکی از خطرناک‌ترین دزدهای دریایی تاریخ، در قرن هفدهم میلادی در آسیای جنوب شرقی فعالیت می‌کرد.

به گزارش گروه تاریخ ماجراجو –  او به عنوان شاه دریا شناخته می‌شد و به تنهایی مسئول حمله به بیش از ۳۰۰ کشتی و کشتار بیش از ۴۰ هزار نفر بود.

چانگ شی در سال ١۶٣٠ در یک خانواده فقیر در چین به دنیا آمد. پدرش مرد جوان بود که در یک حمله دزدان دریایی کشته شده بود. بعد از مرگ پدرش، چانگ شی به خانواده‌اش کمک مالی کرد و در آن زمان به عنوان یک پرچمدار در ارتش چین خدمت می‌کرد.

اما پس از مدتی، چانگ شی از ارتش استعفا داد و به عنوان دزد دریایی فعالیت خود را آغاز کرد. او با تشکیل یک تیم از دزدان دریایی، کشتی‌های غربی را در آسیای جنوب شرقی حمله کرد.

او همچنین با سایر دزدان دریایی همکاری می‌کرد و در یکی از این همکاری‌ها با یکی از دزدان دریایی برجسته به نام Cheng I Sao ازدواج کرد.

چانگ شی چگونه خطرناک‌ترین دزد دریایی تاریخ شد؟

علت مشهور شدن چانگ شی به عنوان خطرناک ترین دزد دریایی تاریخ

چانگ شی به تدریج به یکی از پرقدرت‌ترین دزدان دریایی تبدیل شد و توانست به راحتی از دست نیروهای نظامی چین، هلند، بریتانیا و پرتغال فرار کند.

او به صورت مستقل فعالیت می‌کرد و توانست به تنهایی بسیاری از کشتی‌های غربی را تصرف کند.

به همراه تیم خود، چانگ شی به سرقت از کشتی‌های غربی، تجارت اسلحه و مواد غذایی و حتی آزاد کردن بعضی از بندگان کشتی‌ها مشغول بود.

او به همراه تیم خود، یکی از بزرگترین امپراتوری‌های دزدان دریایی را در آسیای جنوب شرقی تشکیل داد.

چانگ شی به دلیل توانایی‌های رهبری و استراتژیک خود، توانست به سرعت ثروت زیادی کسب کند و به یکی از پرقدرت‌ترین افراد در منطقه تبدیل شود.

چانگ شی چگونه خطرناک‌ترین دزد دریایی تاریخ شد؟

او همچنین به دلیل رعایت حقوق بندگان خود، احترام به قانون‌های دزدان دریایی و عدم تجاوز به قلمروهای دزدان دریایی دیگر، از احترام بسیاری برخوردار بود.

چانگ شی در سال ١٧١۶ درگذشت و پس از مرگش، تیم دزدان دریایی‌اش به تفکیک ثروت و مناطق فعالیت، به دلیل عدم توافق در مورد رهبری، تفکیک شد. او همچنین به عنوان یکی از بزرگترین دزدان دریایی تاریخ به یاد مانده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.