تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 8:39
54 بازدید
کد خبر : 4382

مشخصات، توانایی و قدرت سوخو ۳۵ جنگنده جدید ایران

مشخصات، توانایی و قدرت سوخو ۳۵ جنگنده جدید ایران
در این مطلب به بررسی مشخصات، توانایی و قدرت جنگنده چند منظوره سوخو 35 که در لیست خرید ایران از روسیه قرار دارد خواهیم پرداخت.

به گزارش ماجراجو – سوخو ۳۵ ؛ پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۹۸۸، ایران به تعدادی از کشورها درخواست خرید هواپیماهای جنگنده را ارائه کرد. در این میان روسیه یکی از کشورهایی بود آمادگی خود را برای فروش جنگنده به ایران اعلام کرد.

رویداد ۲۴ نوشت: معامله جنگنده Su-35 با روسیه و خرید آن برای ایران یک خرید استراتژیک و کلیدی به شمار می رود، چرا که می تواند توان تهاجمی نیروی هوایی ایران را افزایش دهد. معامله ای که حتی به اذعان دشمنان ایران از جمله اسرائیل. با انجام آن توان نیروی هوایی ایران بیش از پیش افزایش خواهد یافت و بر توان تهاجمی آن خواهد افزود. در این مطب به بررسی جنگنده Su-35 و مشخصات آن خواهیم پرداخت.

سوخو ۳۵ که توسط ناتو به عنوان “Flanker-E” شناخته شده است. یک جنگنده چند منظوره تک سرنشین و دو موتوره ساخت روسیه است. این جنگنده بر اساس طراحی قبلی Su-27 Flanker ساخته شده است. Su-35 در سال ۲۰۰۷ در نیروی هوایی روسیه وارد خدمت شد. و خود را به عنوان یک دشمن و رقیب بسیار توانا برای نسل فعلی جنگنده های ساخت آمریکا. مانند F-15 Eagle، F-18 و حتی F-35 Lightning II ثابت کرده است.

مشخصات، توانایی و قدرت سوخو 35 جنگنده جدید ایران

بزرگترین سردرگمی در مورد سوخو Su-35 این واقعیت است که گزارش های متناقض نشان می دهد. که این در واقع برچسب دو هواپیمای جت جنگنده جداگانه است. اولی یک Su-27 به شدت اصلاح شده است و دیگری دارای کاناردهای بسیار تهاجمی تر است که یادآور یوروفایتر و ساب گریپن است.

جنگنده سوخو Su-35؛ جنگنده نسل ۴.۵

بسیاری از تحلیلگران دفاعی به این نتیجه رسیده اند که سوخوی سو-۳۵ نوعی توقف در صنعت تولید جنگنده برای روسیه بشمار می رود. این جنگنده تا تولید خط کامل و عرضه نسل پنجم جنگنده چندمنظوره رادارگریز معروف به سوخو PAK FA در لیست خدمت خواهد بود. Su-35 در اواخر دهه ۱۹۸۰ برای رقابت با هواپیماهای جنگنده نسل چهارم موجود. مانند F-15 Eagle، F-14 Tomcat و F/A-18 Super Hornet طراحی شد.

قدرت سوخو 35 جنگنده جدید ایران

برنامه ریزی برای تولید با سقوط اتحاد جماهیر شوروی به دلیل بودجه و تخصیص بودجه به تعویق افتاد. فدراسیون روسیه علاقه خود را به این هواپیما افزایش داده است. این یک جنگنده رادارگریز از نظر طراحی نیست، اما به نظر می رسد یک هواپیمای جنگنده برتر هوایی باشد. از بسیاری جهات، Su-35 با ظرفیت F-15 Eagle برای حمل موشک های هوا به هوا و هوا به سطح پیشرفته در ۱۲ اسلات سلاح مطابقت دارد.

جنگنده سوخو Su-35 در مقابل F-22 Raptor

چیزی که جنگنده Su-35 را به نسل مدرن هواپیماهای جنگنده تبدیل می کند. نازل های متحرک مستقل روی اگزوز توربوفن های Saturn AL-41F1S آن است. این به Su-35MK امکان مانور فوق العاده ای می دهد.

مشخصات و توانایی سوخو 35 جنگنده جدید ایران

Su-35 با توانایی تغییر جهت سریع نیروی رانش. می تواند با تکنیک های فرار هواپیماهای جنگنده نسل چهارم موجود و حتی مدل های جدیدتر مانند F-22 Raptor مطابقت داشته باشد یا از آنها فراتر رود.

گسترش جنگنده سوخو Su-35

بر اساس برآوردهای سال ۲۰۱۶، ۴۸ فروند هواپیمای Su-35 تحویل داده شده است. در حال حاضر حدود ۱۸۴ فروند F-22 Raptor در خدمت هستند.

اما از آنجایی که برنامه F-22 Raptor به نفع F-35 Lightning II آینده کنار گذاشته شد. انتظار نمی رود که این ناوگان دیگر رشد کند.

کارایی و قدرت جنگنده سوخو Su-35

بین F-22 Raptor و Sukhoi Su-35 Flanker، جنگنده Su-35 کمی کندتر است اما باید اذعان داشت که در مانور پذیری F-22 Raptor را شکست می دهد.

هدف گذاری فراتر از برد بصری در جنگنده سوخو

سطح مقطع راداری F-22 Raptor تقریباً به اندازه یک سنگ مرمر است. این آمار دیوانه وار طبق نظر تحلیلگران دفاعی است که در بررسی Business Insider ذکر شده است. گزینه های هوا به هوای دوربرد Su-35 در برابر این اندازه مقطع کاملاً بی تأثیر هستند. همچنین، مجموعه اویونیک F-22 Raptor می‌تواند مدت‌ها قبل از اینکه چشم‌ها متوجه دشمن شوند، با همتایان خود درگیر شوند.

توانایی و قدرت سوخو 35 جنگنده جدید ایران

در حالی که Su-35 دارای قابلیت فرضی برای شناسایی F-22 در فواصل نزدیک. با استفاده از IRST (جستجو و ردیابی Infa-Red) و احتمالاً رادار Irbis-E است. در مقابل، F-22 دقیقاً می‌داند که Su-35 در چه نقطه‌ای در برد بسیار طولانی قرار دارد. و می‌تواند برای کنترل کامل درگیری از همان ابتدا با سینماتیک برتر قرار گیرد.

بنابراین برای Su-35 Flanker-E درگیری موثر با F-22 Raptors سخت خواهد بود. همانطور که گفته شد، هواپیمای غالب در ناتو F-22 یا حتی F-35 Lightning II نیست. Su-35MK ممکن است همچنان یک دشمن بیش از اندازه کافی برای سالهای آینده باشد.

مشخصات و قدرت سوخو 35 جنگنده جدید ایران

مشخصات کلی جنگنده سوخو Su-35

طول: ۷۲ فوت ۹ اینچ
ارتفاع: ۲۲ فوت ۵ اینچ
طول بالها: ۴۹ فوت و ۹ اینچ
حداکثر سرعت: ۱۵۵۰ مایل در ساعت
سقف: ۵۹۰۵۰ فوت
حداکثر وزن: ۷۴۹۵۶ پوند
برد رزمی: ۲۲۳۷ مایل
موتور: دو توربوفن پس سوز Lyulka AL-31FM، هر کدام ۳۰۸۵۵ پوند رانش
خدمه: یک نفر
تسلیحات: یک توپ ۳۰ میلی متری GSh-30-1 با ۱۵۰ گلوله به اضافه ۱۷۶۳۶ پوند بار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.