تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 11:39
79 بازدید
کد خبر : 3095

مشخصات و تصاویر آریزو ۸؛ خودروی چینی و جدید بازار ایران

مشخصات و تصاویر آریزو ۸؛ خودروی چینی و جدید بازار ایران
به زودی شاهد حضور آریزو ۸ در بازار ایران خواهیم بود که می تواند لقب لوکس ترین سدان مونتاژی ایران را به خود اختصاص دهد.

ماجراجو – به تازگی تصاویری از یک دستگاه چری آریزو ۸ در ایران رویت شده است که برای انجام تست های فنی و تطبیق پذیری با شرایط آب و هوایی کشورمان وارد شده و به زودی برنامه تولید آن در مدیران خودرو کلید خواهد خورد.

مسئولین کمپانی چری در تعریف سدان آریزو ۸ معتقدند که این سدان نسبتاً بزرگ، پرچم‌دار سگمنت سدان های این برند چینی و رقیبی برای محصولات نام‌ داری نظیر هیوندای سوناتا، کیا  K5، هوندا آکورد و… خواهد بود.

فارغ از این تعاریف، به زودی شاهد حضور آریزو ۸ در بازار ایران خواهیم بود که می تواند لقب لوکس ترین سدان مونتاژی ایران را به خود اختصاص دهد.

قیمت، مشخصات و تصاویر آریزو ۸؛ خودروی چینی و جدید بازار ایران

طراحی ظاهری آریزو ۸

طراحان چری برای خلق آریزو ۸ از جدیدترین زبان طراحی این کمپانی استفاده کرده اند.

سبک طراحی دماغه این خودرو متشکل از چراغ ها (چراغ هایی با ظرافت بسیار زیاد که با یک نوار کرومی به لوگوی چری متصل می شوند)، سپر و جلوپنجره X شکل و همچنین نمای عقب و چراغ های پیوندی اش را پیش از این در خودروی تیگو ۸ پرو فیس لیفت مشاهده کرده بودیم.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی و تصاویر و قیمت احتمالی ساینا GX اتوماتیک

طراحان چینی برای سدان جدید خود در نمای عقب دو نوع دیفیوزر متفاوت را در نظر گرفته اند که در یکی خروجی های اگزوز به صورت دایره ای و دوبل و در دیگری به صورت مستطیلی جانمایی شده است.

مشخصات ، قیمت و تصاویر آریزو ۸

نسخه وارد شده به ایران که پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو دارد، از اگزوز مستطیلی بهره مند است و نسخه ۲ لیتری توربو مشابه تیگو ۸ پرومکس به چهار خروجی اگزوز دایره ای مجهز خواهد بود.

نمای داخلی آریزو ۸ و امکانات ایمنی و رفاهی

در نمای داخلی، آریزو ۸ دقیقاً مشابه با تیگو ۸ دارای کلاستر و مانیتور یکپارچه است که سایز هر کدام از آن ها ۱۲.۳ اینچ است. سبک طراحی داشبورد هم دقیقاً دارای زبان و امضایی یکسان با تیگو ۸ پرو جدید است.

مشخصات و تصاویر آریزو ۸؛ جدیدترین خودروی چینی بازار ایران

از امکانات آریزو ۸  می توان ‌به مواردی نظیر دوربین نظارت بر خستگی و خواب آلودگی راننده روی ستون A، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی های جلو بر روی درها (مانند محصولات مرسدس بنز) به همراه حافظه، ده کیسه هوا، گرم‌کن و سردکن صندلی ها، سیستم پارک خودکار، سیستم کنترل پایداری، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، هدآپ دیسپلی و… اشاره کرد.

مشخصات فنی آریزو ۸

چری آریزو ۸ به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر به همراه یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تَر مجهز است. همچنین از دیگر گزینه هایی که روی این خودرو نصب می گردد، نمونه ۲ لیتری ۲۵۴ اسب بخاری با گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر و همان گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه wet یا ۸ سرعته اتوماتیک ZF است.

مشخصات و تصاویر آریزو ۸؛ خودروی چینی و جدید بازار ایران

نسخه ای که فعلا در تصاویر مشاهده می نمایید، نمونه ۱.۶ لیتری این خودرو است و بر طبق شنیده ها فونیکس آریزو ۸ در ابتدا به صورت محدود با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و پس از آن با پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI با مشخصات ذکر شده در بالا به ایران خواهد آمد که از این حیث قدرتمند ترین و لوکس ترین سدان مونتاژی در ایران است.

جایگاه فونیکس آریزو ۸ در ایران

با توجه به حضور KMC J7 در ایران و همچنین تا حدودی پایین تر قرار گرفتن آریزو ۶ پرو نسبت به J7 در بازار و از طرف دیگر خالی بودن این سگمنت از برندهای معتبر همچون هیوندای و کیا در مارکت کشورمان، به نظر می رسد آریزو ۸ سهم فروش قابل توجهی را به خود اختصاص خواهد داد و پیشاپیش می توان موفقیت قابل قبولی را برای این سدان جدید متصور شد.

منبع: اسب بخار

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.