تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 9:31
80 بازدید
کد خبر : 2366

گران‌ ترین ماده های جهان؛ هر گرم از این ماده ۶۲.۵ تریلیون دلار!

گران‌ ترین ماده های جهان؛ هر گرم از این ماده ۶۲.۵ تریلیون دلار!
آنتی‌متری با قیمت 62.5 تریلیون دلار بر گرم، به عنوان گران‌ترین ماده جهان شناخته می‌شود. سپس الماس قرار دارد.

به گزارش ماجراجو – تصور عموم بر این است که الماس طبیعی گران ترین ماده جهان است. بعد از آن هم طلا قرار دارد. اما در حقیقت الماس دوم است و طلا رتبه چهارم را در میان ماده ها دارد.

گران ترین ماده های جهان؛ از آنتی متری تا طلا

آنتی‌متری: با قیمت ۶۲.۵ تریلیون دلار بر گرم، آنتی‌متری به عنوان گران‌ ترین ماده جهان شناخته می‌شود. این ماده یک الماس مصنوعی است که در آزمایشگاه تولید می‌شود.

گران‌ ترین ماده های جهان هر گرم از این ماده 62.5 تریلیون دلار قیمت دارد!

آنتی متر در حقیقت ترکیبی از پاد ذره هاست که جرمی برابر با ذره های یک ماده معمولی دارد، اما دارای بار مخالف است. دلیل گران قیمت بودن آنتی متر نیز این است که تولید آن بسیار دشوار است.

الماس: با قیمت ۵۵ هزار دلار بر گرم، الماس به عنوان دومین ماده گران جهان شناخته می‌شود. این سنگ قیمتی در صنایع جواهرسازی و صنایع الکترونیکی استفاده می‌شود.

گران‌ ترین ماده های جهان

تریتیوم: با قیمت ۳۰ هزار دلار بر گرم، تریتیوم به عنوان سومین ماده گران جهان شناخته می‌شود. این ماده یک ایزوتوپ از هیدروژن است که در بمب‌های هیدروژنی استفاده می‌شود.

گران‌ ترین ماده های جهان؛ هر گرم از این ماده 62.5 تریلیون دلار!

رودیوم: با قیمت ۲۵ هزار دلار بر گرم، رودیوم به عنوان چهارمین ماده گران جهان شناخته می‌شود. این فلز ارزشمند در صنایع جواهرسازی، الکترونیک و صنایع هوافضا استفاده می‌شود.

لیست گران‌ ترین ماده های جهان

طلا: با قیمت ۶۰ دلار بر گرم، طلا به عنوان پنجمین ماده گران جهان شناخته می‌شود. این فلز ارزشمند در صنایع جواهرسازی، الکترونیک و صنایع فضایی استفاده می‌شود.

پلاتین: با قیمت ۴۰ دلار بر گرم، پلاتین به عنوان ششمین ماده گران جهان شناخته می‌شود. این فلز ارزشمند در صنایع جواهرسازی، الکترونیک و صنایع هوافضا استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

کوبالت: با قیمت ۳۰ دلار بر گرم، کوبالت به عنوان هفتمین ماده گران جهان شناخته می‌شود. این فلز ارزشمند در صنایع الکترونیک، صنایع هوافضا و صنایع شیمیایی استفاده می‌شود.

آلومینیوم: با قیمت ۰.۰۷ دلار بر گرم، آلومینیوم به عنوان هشتمین ماده گران جهان شناخته می‌شود. این فلز در صنایع خودروسازی، صنایع هوافضا و صنایع ساختمانی استفاده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.