تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 12:39
102 بازدید
کد خبر : 2368

بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ؛ از فروختن نقاشی مونالیزا تا بلیط جام جهانی

بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ؛ از فروختن نقاشی مونالیزا تا بلیط جام جهانی
بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ؛ در سال 2010، یک کلاهبردار به نام رافائل پالما، به دنبال فروش بلیط‌های جام جهانی فوتبال، اعلام کرد که بلیط‌هایی زیاد دارد که می تواند به مشتریان بفروشد.

به گزارش ماجراجو – تاریخ پر از کلاهبرداری‌ های مختلف و بزرگ است. اما داستان برخی از آن ها همچنان مردم را شگفت زده می کند. مثل دزدیدن نقاشی مونالیزا یا فروختن بلیط های جعلی جام جهانی.

در ادامه این مطلب می توانید چند نمونه از این کلاهبرداری های عجیب را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: گران‌ ترین ماده های جهان؛ هر گرم از این ماده ۶۲.۵ تریلیون دلار!

داستان بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ

کلاهبرداری تولد ملت: در سال ۱۹۱۰، یک کلاهبردار به نام جورج پیکارد، به دنبال جمع‌آوری پول برای خیریه، اعلام کرد که یک تلفن‌خانه برای جمع‌آوری هدیه‌های تولد ملت برای پادشاه فرانسه تاسیس کرده است. این کلاهبرداری باعث شد که پیکارد به مدت ۵ سال در زندان بماند.

کلاهبرداری تولد شرکت هیلز: در سال ۲۰۰۱، یک کلاهبردار به نام فیلیپ هیلز، به دنبال جمع‌آوری پول برای شرکت خود، اعلام کرد که شرکت اش را به نام “پوینت کام” تاسیس کرده است. این شرکت به طور موفقیت‌آمیزی در بورس نیویورک لیست شد و هیلز بیش از ۵۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. اما بعداً مشخص شد که این شرکت وجود نداشته و هیلز به دلیل کلاهبرداری به مدت ۲۰ سال در زندان ماند.

بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ

کلاهبرداری پنجره‌های پاریس: در سال ۱۹۲۵، یک کلاهبردار به نام ویکتور لوستیگ، به دنبال جمع‌آوری پول برای خود، اعلام کرد که می‌تواند پنجره‌های تمامی خانه‌های پاریس را تعویض کند. او بیش از ۲۰۰ هزار فرانک جمع‌آوری کرد. اما بعداً مشخص شد که او هیچ تخصصی در این زمینه نداشته و این کلاهبرداری بوده است.

کلاهبرداری پیش‌فروش بلیط: در سال ۲۰۱۰، یک کلاهبردار به نام رافائل پالما، به دنبال فروش بلیط‌های جام جهانی فوتبال، اعلام کرد که بلیط‌هایی زیاد دارد که می تواند به مشتریان بفروشد. او بیش از ۱۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. اما بعداً مشخص شد که او هیچ بلیطی نداشته و این کلاهبرداری بوده است.

بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ؛ فروختن نقاشی مونالیزا

بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ؛ دزدیدن نقاشی مونالیزا: در سال ۱۹۱۱، یک کلاهبردار به نام ویلیام هنری، به دنبال دزدیدن نقاشی مونالیزا از موزه لوور در پاریس، اقدام کرد. او با استفاده از یک کلید جعلی، وارد موزه شد و نقاشی را دزدید. این کلاهبرداری باعث شد که نقاشی مونالیزا برای ۲ سال ناپدید شود. اما بعداً مشخص شد که هنری نقاشی را به یک خریدار خارجی فروخته بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.